רענון הנכסים הדיגיטליים שלכם

אחת לתקופה כדאי מאד לרענון הנכסים הדיגיטליים שלכם: אתר האינטרנט, הרשתות החברתיות. מה כדאי לעשות?
  • בדקו האם הדף כתוב כהלכה? אם לא, תקנו, עדכנו פרטי קשר ופרטים נוספים
  • האם אתר האינטרנט מותאם ל SEO או לקידום בפייסבוק?
  • האם הדף בנוי טוב מבחינת ההגדרות – תיקון ההגדרות
  • בדיקת אודות, ביו – ניסוח מחדש במקרה וכתוב לא טוב
  • בדיקת צור קשר – אפשרויות הקשר עם האתר, דף הפייסבוק או האינסטגרם
בנוסף, אני ממליצה לסדר ולארגן את המידע השיווקי שלכם כמו למשל: רשימות תפוצה, איסוף מידע וחומרים על העסק.

התמדה - המפתח להצלחה

חשוב להתמיד בעבודה השיווקית. לשמור על נוכחות מתמדת ברשתות החברתיות ולמצב את עצמכם כמומחים בתחומכם. התמדה בעבודה השיווקית משדרת שאתם לא נעלמתם, אתם עדיין שם – כך תישארו בתודעה של האנשים והפניות יזרמו אליכם. האור בקצה המנהרה כבר ברור ובולט – כל שנשאר הוא להגיע אליו ולקצור את הפירות כשיגיע הרגע.

ושוב סגר...ושוב קורונה...ומה עושים עם העסק??

איזו תקופה אנחנו עוברים. תקופה מבלבלת מאד! במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים המשווקים את עצמם ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכלל.
שיווק בתקופות משבר הוא שאלה שעולה כל הזמן. האם להמשיך בשיווק כרגיל? האם להקפיא את השיווק עד יעבור זעם?
יש לי תשובה והיא חד משמעית!
דווקא בתקופת משבר כמו זו שאנחנו עוברים כרגע, כן סגר, לא סגר והמון אי ודאות...דווקא עכשיו צריך להמשיך ולשווק, להמשיך ולפרסם!!
יכול להיות שיהיה צורך בשינוי והתאמה של האסטרטגיה השיווקית, יתכן שהשירותים ישתנו טיפה (מעבר לאון ליין, סוג השירותים ישתנה) אבל – גם אותם צריך להמשיך ולשווק.

אז ננצל את תקופת הסגר לשימור ושיפור העסק שלנו?

השקיעו באתר, בדף העסקי בפייסבוק וגם באינסטגרם.
למרות הסגר, הבאסה והאוירה הכללית - זה בדיוק הזמן להעלות תמונות לאתר או לרשתות החברתיות ולספר על עצמכם ועל מה השירותים של העסק. מה ניתן לעשות עכשיו ומה אפשר יהיה לעשות כשהסגר יסתיים.
כך תעבירו את מהות העסק ללקוחות הפוטנציאלים העתידיים.
ואם יש מתעניינים - ענו על שאלות במהירות וביעילות והראו עד כמה אתם שירותיים ונגישים.

אז מה הכי כדאי לעשות עכשיו בעסק כדי שיחזור לעבוד וכמה שיותר מהר?

חוזרים אט אט לשגרה והגיע הזמן לחזור ולחדש את הקשר בין העסק ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.
אז מה הכי כדאי לעשות עכשיו בעסק כדי שיחזור לעבוד וכמה שיותר מהר?
נצלו את הזמן הקרוב להחזרת העסק למודעות בעזרת נוכחות ברשתות החברתיות , העלאת פוסטים המעדכנים על החזרה לשגרה, דיווחים מהשטח הנוגעים להתארגנות לקראת, שעות פתיחה, חנות און ליין, משלוחים ועוד

איך מנצלים תקופת הצלחה לצורך השיווק העתידי?

למרות שהשמיים נפתחים לאיטם, עדיין מרבית אלו שרוצים כמה ימים של חופשה עושים זאת כאן, בארצנו הקטנטונת.
אתם, אנשי תיירות הפנים, בעלי מסעדות, צימרים ואטרקציות למינהן – זה הזמן שלכם לשדרג את הפעילות שלכם ולבנות אסטרטגיה שיווקית לימים שיבואו אחרי כן, כשהשמיים יפתחו (:אני מציעה למצוא את הזמן בדיוק עכשיו ולבנות תשתיות ארוכות טווח. כדי לשמר לקוחות, כדי לגרום להם לשוב ולחזור אליכם לצימר, למסעדה או לכל אטרקציה גם בקיץ הבא, כשתהיינה הרבה יותר אפשרויות.נצלו את הזמן הנפלא הזה לאיסוף מידע על הלקוחות שלכם, מיילים, מספרי טלפון לבניית מעין "מועדון לקוחות" אליו תוכלו לפנות בשיווק חוזר.
אותם אנשים היו אצלכם, קיבלו מכם שירות נהדר וירצו ודאי לחזור בהמשך ובעלויות סבירות. לכן, הם הקהל החם שלכם, אלו שיודעים מי אתם, איך זה להתארח אצלכם ועד כמה ניתן ליהנות.


אסטרטגייה שיווקית

בכל שנה, נצלו את החודשים דצמבר וינואר לסדר מחשבתי בנושא השיווק!
תכננו את השנה בהיבט השיווק הדיגיטלי:
התאימו את התכנון לעונות השנה או לחגים או לכל "פיק" אחר הרלוונטי לעסק שלכם ותקצבו מראש את התקציב השיווקי.

וידאו הוא המלך!

יש העדפה משמעותית לווידאו שמועלה ישירות לפייסבוק ולא לשיתוף מיוטיוב...
אז אם יש לכם סרטון שיצרתם, סרטון של מוצר או שירות שלכם - העלו אותו ישירות לפייסבוק.
חוץ מזה - רצוי שהסרטונים יהיו ארוכים... אבל לא יותר מדי.
כך הם יזכו לחשיפה אורגנית גדולה יותר (:


סדר!

חשוב שנמצא גם את הזמן לעשות קצת סדר בפן השיווקי של העסק שלנו ולהחליט מה הלאה? מחדשים את האתר? משפרים את התכנים בו? פותחים סוף סוף דף אוהדים בפייסבוק? אולי ברשת חברתית אחרת? בקיצור - זמן לנער ולרענן את המחשבות!

שמישהו יקח ממני את השיווק הזה!!

את המשפט הזה שמעתי השבוע מקבוצה של בעלי עסקים – כמעט מכולם (:
וכאן נולד הרעיון לטיפ הזה:
בחרו בהבנה שאתם, כבעלי עסקים, לא צריכים לעשות הכל לבד ושיש תחומים אותם צריכים להעביר הלאה לאנשי מקצוע אחרים שיעבדו איתכם ובשבילכם.
אין פירוש הדבר לזנוח את נושא השיווק כמובן, בדיוק להיפך!
לעבוד יד ביד עם איש שיווק, לקבוע אסטטרטגית שיווק המתאימה לעסק ולכם ולשתף פעולה עימו כדי להגיע לתוצאות מעולות.

תזמנו את הפוסטים!!

אם אתם פשוט לא מוצאים מספיק זמן להשקיע, לכתוב ולהעביר את המסרים העסקיים שלכם, הנה פיתרון קל ממני אליכם:
קיבעו יום אחד, רצוי בתחילתו של השבוע וחישבו על 2-3 נושאים עליהם תרצו לכתוב בשבוע זה.
תוכלו לתזמן את הפוסטים למועדים שתבחרו בהמשך השבוע....


השקיעו בנראות הדף העסקי!!

הדף העסקי שלכם הוא אחד הנכסים הדיגיטלים החשובים שלכם. טיפ נוסף ממני הוא: השקיעו ב-אודות:
לשונית ה-About היא אחד הדברים הראשונים שבודק כל מי שנכנס לדף העסקי ולכן כדאי לכם להשתמש בה באופן מיטבי. מומלץ שהיא תכלול את הדברים הבאים:
• מה אתם עושים – תוך דגש על הבעיה או הצורך שאתם עונים עליו.
• קישור לאתר האינטרנט שלכם, טלפון וכתובת של העסק, ואפילו מפה.
• השנה בה נוסדתם.
• המלצות של לקוחות או סיפורי הצלחה של העסק.

רימרקטינג - מה זה?

שמעתם על שיווק חוזר? רימרקטינג?
מכירים את זה, שאחרי קמפיין שעשיתם היו הרבה מתעניינים? אמנם לא כולם רכשו או סגרו איתכם על מתן שירות אבל... הם נכנסו לדף הנחיתה או לאתר שלכם והתעניינו קצת במה שיש לכם להציע....
 
מה עושים איתם? האם אפשר "לשמור" אותם?
התשובה לכך היא - ודאי שכן!!

קהל המתעניינים במוצר או בשירות שלכם הוא קהל איכותי ביותר - הם כבר מכירים אתכם, יודעים קצת מה אתם עושים והכי שווה לשמור איתם על קשר ולשווק להם שוב - שיווק חוזר, כי יש פוטנציאל גדול שהם ירכשו את השירות או המוצר שלכם.

זבנג וגמרנו? ממש לא עובד!

העבודה השיווקית ברשתות חברתיות היא עבודה שיטתית ולאורך זמן המושתתת על אסטרטגיה ועל תכנית ארוכת טווח.
מבטיחים לכם תוצאות מהיום למחר? אני לא קונה את זה.. ממליצה גם לכם לא (:

שיווק באינסטגרם

אינסטוש!
בטוחה ששמעתם על אינסטגרם (:
זוהי רשת חברתית המבוססת על פרסום תמונות.
עמוד אינסטגרם עסקי טוב הוא עמוד שמדבר בשפה מסויימת ומעביר מסר ויזואלי אחיד.
את עמוד האינסטגרם אפשר לקשר גם לפרופיל העסקי בפייסבוק, להעשיר אותו במידע על העסק ולהפוך אותו לכלי שיווקי!
רשת האינסטגרם הופכת לפלטפורמה עסקית לכל דבר.
אז אם יש לכם עסק - בנו אסטרטגייה לשיווק גם באינסטגרם - כזו המבוססת על סיפור בתמונות.

איך תיצרו אסטרטגית שיווק מוצלחת ברשתות חברתיות?

לפני שניגשים לעבודה ברשתות חברתיות צריך לתכנן: לבנות אסטרטגיה שיווקית.
זהו שלב חשוב ואסור לדלג עליו!
אז איך תיצרו אסטרטגית שיווק מוצלחת ברשתות חברתיות?

  • חדדו ומקדו את קהל היעד
  • קחו את הזמן ובידקו היטב היכן וכיצד משתמש קהל היעד שלכם במדיה החברתית ובאיזו רשת חברתית מרבית קהל היעד נמצא. האם בפייסבוק, באינסטגרם או אולי בלינקדאין? לשם כוונו את מאמצי השיווק!
  • התאימו את התכנון לעונות השנה או לחגים או לכל "פיק" אחר הרלוונטי לעסק שלכם ותקצבו מראש את התקציב השיווקי

מתי נעלה פוסטים?

הרבה פעמים שואלים אותי מתי להעלות פוסטים? בבוקר? בערב? או אולי בכלל בשעות הצהריים.
אז ככה: אין חוקיות... עקרונית, הנתונים הסטטיסטים שיש לנו הן בפייסבוק והן באינסטגרם יכולים לתת לנו כיוון – מתי האוהדים או העוקבים שלנו נמצאים וכתוצאה מכך תוכלו לקבל חשיפה גדולה יותר. בגדול, אם הפוסט לא טוב דיו – לא משנה מתי תעלו אותו... ואם הוא טוב ונותן ערך – יגיעו אליו ויאהבו אותו (:

3 טעויות נפוצות בשיווק דיגיטלי


✅ אי הבנה של קהל היעד: חשוב להבין את קהל היעד שלכם ולדעת מה מעניין אותו ומה הוא מחפש. טיפ ממני: ערכו מחקר שוק כדי להבין את צרכי קהל היעד שלכם. בנו פרופיל של "הלקוח האידאלי" שלכם כדי להגדיר את קהל היעד בצורה מדויקת.
✅ התמקדות במכירות ולא בערך: שיווק דיגיטלי מוצלח לא מתמקד רק במכירה, אלא בבניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם קהל היעד.טיפ ממני: ספקו תוכן איכותי וערך מוסף לקהל היעד שלכם וכך תבנו אמון וקהילה סביב המותג שלכם.
✅ הזנחת ניתוח נתונים: ניתוח נתונים וסטטיסטיקות חיוניים להבנת יעילות פעילות השיווק הדיגיטלי שלכם. טיפ ממני: השתמשו בכלים לניתוח נתונים כדי לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שלכם.
בצעו התאמות וקידומים על סמך הנתונים שתקבלו.
הימנעות מטעויות אלו תעזור לכם לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלית יעילה ומוצלחת!
בהצלחה 🙂

איך בוחרים היכן לשווק?

בעולם הדיגיטלי של היום, כל בעל עסק קטן או גדול מבין את חשיבות השיווק ברשתות חברתיות. עם זאת, עם כל כך הרבה פלטפורמות זמינות, קשה לדעת באיזה מהן לבחור!!
מזדהים? אשתף אתכם בטיפ חשוב ומועיל לבחירת הפלטפורמות המתאימות עבור העסק שלכם:
הכירו את קהל היעד שלכם!
הצעד הראשון הוא להבין באיזה פלטפורמות קהל היעד שלכם פעיל. 
💙 גיל: פלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם פופולריות יותר בקרב קהל צעיר יותר (למרות שאינסטגרם מתחיל להתבגר...), בעוד פייסבוק ולינקדאין פופולריות יותר בקרב קהל מבוגר יותר.
💙 מיקום: פלטפורמות כמו WeChat פופולריות יותר בסין, בעוד VKontakte פופולרית יותר ברוסיה.
💙 תחומי עניין: פלטפורמות כמו Pinterest ו-YouTube פופולריות יותר בקרב אנשים שמעוניינים בתוכן ויזואלי, בעוד שטוויטר פופולרית יותר בקרב אנשים שמעוניינים בחדשות ובאירועים אקטואליים.

סוגים של פוסטים שכדאי לכתוב ברשתות חברתיות

כאשר אתם כותבים ברשתות חברתיות, חשוב לבחור את הפוסטים המתאימים לקהל היעד שלכם. כאלו שימצאו בהם עניין, רצון להמשיך ולקרוא אתכם, פוסטים רלוונטיים, מעניינים ומועילים.
הנה כמה סוגים של פוסטים שכדאי לכתוב ברשתות חברתיות:
🧿 פוסטים על המוצרים או השירותים: זהו סוג הפוסטים הברור ביותר. פוסטים אלו צריכים להסביר את היתרונות של המוצרים או השירותים שלכם, ולהראות איך הם יכולים לעזור לקהל היעד.
🧿 פוסטים על נושאים מקצועיים: פוסטים אלו יכולים לעזור לכם להראות לקהל היעד שלכם שאתם מומחים בתחום שלכם. הם יכולים גם לעזור לכם ליצור קשר עם קהל יעד חדש.🧿 פוסטים אישיים: פוסטים אישיים יכולים לעזור לכם להראות לקהל היעד שלכם שאתם בני אדם אמיתיים. הם יכולים גם לעזור לכם לבנות אמון עם הקהל שלכם.
🧿 פוסטים המעבירים אווירה ורגש: פוסטים אלו יכולים לעזור לכם ליצור עניין בקרב קהל היעד שלכם. הם עוזרים להפוך את העמוד שלכם למעניין יותר.